Biografie
Karel Hruška se narodil v Praze. Tanec se učil soukromě u Heleny Štěpánkové, ale vystudoval ČVUT (1963). Vypracoval se přirozeným talentem. První angažmá měl v Hudebním divadle v Karlíně (sezony 1963/1964 a 1965/1966, mezitím strávil jednu sezonu v Armádním uměleckém souboru Víta nejedlého v rámci vojenské služby). V roce 1966 se přidal k Baletu Praha a působil s Pavlem Šmokem i v Basileji, kde zůstal (1970–74) a později tančil v baletním souboru v Bernu (1974–77). V dalších letech absolvoval různá kratší angažmá ve Francii a založil vlastní baletní školu v Rozay en Brie.
Vytvořil řadu životných postav v repertoáru Baletu Praha, např. Sherlocka Holmese (a travesti dámskou roli) v Nedbalkách (1966), Šerifa ve Šťastné sedmě (1968) nebo Poněkud černé koláži. V Basileji tančil mj. Truffaldina ve Sluhovi dvou pánů (1971) a Šaška v Popelce (1973), v Bernu Prvního kadeta v Plesu kadetů (1976) a Námořníka ve Fancy Free (1975). Postavil choreografie v operách a kratších baletech v Basileji, Bernu a ve vlastní baletní škole.
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 106
Archiv IPŠ
Díla
- Cinderella 1973
- Variations déconcertants 1972
- Scheherezade (Šeherezáda) 1972
- Brainticket 1972
- Les petits riens (Malá noční hudba) 1972
- Poème électronique 1972
- Tenebrae 1971
- Hiroshima (Hirošima) 1971
- Negligé (Nedbalky) 1971
- Ballettwerkstatt II 1971
- Das trunkene Schiff (Opilý koráb) 1971
- Der Diener zweier Herren (Sluha dvou pánů) 1970
- Ano, máme rádi Bacha 1969
- Poněkud černá koláž 1968
- Šťastná sedma 1968
- Nedbalky 1966
- Ze studentského života 1966
- Fresky 1965
- Hirošima 1964
- Rossiniána 1964