
Před Baletem Praha
Pavel Šmok v Plzni a v Ústí Pavel Šmok civilní Státní divadlo Ostrava Picassiáda
Zajímavé dokumenty a fotografie ze života a tvorby především Pavla Šmoka, než vznikl soubor Studio Balet Praha.
Pavel Šmok v Plzni a v Ústí
V souboru někdejšího Krajského divadla v Plzni byl Pavel Šmok angažován jako tanečník (1955–1958). Nejvíce zaujal v baletu Mládí, který sice nesl nádech své doby (libreto je na motivy románu Jak se kalila ocel), ale v choreografii Jiřího Němečka v něm dostal prostor k hereckému propracování role a k expresivnímu tanečnímu výrazu.
(Rozklikněte pro zobrazení)
- Fotografie z baletu v dobovém článku (výstřižek nedatován)
- Pavel Šmok (vpravo) jako Peťka v Čulakiho a Němečkově Mládí (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Pavel Šmok (vpravo) jako Peťka v Čulakiho a Němečkově Mládí (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

- Pavel Šmok jako Peťka v Čulakiho a Němečkově Mládí (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Pavel Šmok jako Peťka v Čulakiho a Němečkově Mládí (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

- Pavel Šmok jako Peťka v Čulakiho a Němečkově Mládí (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Pavel Šmok jako Peťka v Čulakiho a Němečkově Mládí (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
Dochovaly se rovněž alespoň tři fotografie v kostýmu z baletu Ochridská legenda.
Z divadla Zdeňka Nejedlého v Ústí nad Labem, kde vedl soubor v letech 1958–1960, se dochovalo málo fotografií:

Pavel Šmok (vpravo) s kolegy v divadle Zdeňka Nejedlého (foto B. Brabec, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Pavel Šmok (stojící) s tanečníky divadla Zdeňka Nejedlého (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
Z baletu Nová Odyssea, který v roce 1960 skutečně nastartoval jeho kariéru úspěšného choreografa, bohužel nemáme z pozůstalosti Pavla Šmoka fotografie žádné.
Uvedné fotografie pocházejí z dobové publikace:
* Schmidová Lidka: Československý balet. Praha: Orbis 1962.
Zajímavé dokumenty a fotografie ze života a tvorby především Pavla Šmoka, než vznikl soubor Studio Balet Praha.
Pavel Šmok civilní
- Pavel Šmok (foto archiv Martina Šmoka)
- Pavel Šmok (foto archiv Martina Šmoka)
- Pavel Šmok (foto archiv Martina Šmoka)

- Taneční hodina na konzervatoři (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Taneční hodina na konzervatoři (foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
(Rozklikněte pro zvětšení)
- Pavel Šmok v době studia herectví (foto archiv Martina Šmoka)
- Pavel Šmok v době studia herectví (foto archiv Martina Šmoka)
- Pavel Šmok v době studia herectví (foto archiv Martina Šmoka)

- Pavel Šmok druhý zleva, nedatováno (foto archiv Martina Šmoka)
- Jevištní foto ze studentských let (foto archiv Martina Šmoka)
A z natáčení filmu Zítra se bude tančit všude:
- Natáčení filmu Zítra se bude tančit všude (foto archiv Martina Šmoka)
- Natáčení filmu Zítra se bude tančit všude (foto archiv Martina Šmoka)

Portrétní fotografie mladého Pavla Šmoka (autor neuveden, foto archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
Článek, který Pavel Šmok publikoval o baletu Mirandolína (1954), který vytvořil Luboš Ogoun pro balet Armádní opery:

(Fotografie Pavla Šmoka z dětství a studií pocházejí z archivu IPŠ a soukromých archivů Martina Šmoka a Jana Janouška. Všechna práva vyhrazena.)
Zajímavé dokumenty a fotografie ze života a tvorby především Pavla Šmoka, než vznikl soubor Studio Balet Praha.
Státní divadlo Ostrava
Z tehdy populárního baletu skladatele Zbyňka Vostřáka Viktorka (1961), který se v ostravě dočkal i televizní verze:

Státní divadlo Ostrava – Viktorka – Hana Šarounová a Rudolf Brom (foto František Krasl, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Státní divadlo Ostrava – Viktorka – Hana Šarounová a Rudolf Brom (foto František Krasl, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Státní divadlo Ostrava – Viktorka – Vasta Pavelcová (foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Státní divadlo Ostrava – Viktorka – Vasta Pavelcová a Ivan Mičola (foto František Krasl, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Státní divadlo Ostrava – Viktorka – Vasta Pavelcová (foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Státní divadlo Ostrava – Viktorka – Vasta Pavelcová (foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Státní divadlo Ostrava – Viktorka – Vasta Pavelcová (foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
Z Američana v Paříži George Gershwina (1962):
- Státní divadlo Ostrava – Američan v Paříži – Hana Šarounová a Albert Janíček (foto František Krasl, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Státní divadlo Ostrava – Američan v Paříži – Hana Šarounová a Albert Janíček (foto František Krasl, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

- Státní divadlo Ostrava – Američan v Paříži (foto Přiba Mrázová, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
Moderní choreografie na hudbu Čestmíra Gregora pod názvem Závrať (1964) byla pro televzní verzi přejmenována na Výměnu názorů:

Výměna názorů pro ČST Ostrava – Rudolf Brom (foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Výměna názorů pro ČST Ostrava (náhledové foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Výměna názorů pro ČST Ostrava (náhledové foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Výměna názorů pro ČST Ostrava (náhledové foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

- Výměna názorů pro ČST Ostrava (náhledové foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Portrét sólistky Hany Šarounové formou dvojexpozice (foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
Ebony concerto je skladba Igra Stravinského, kterou nahrál se svým orchestrem Karel Krautgartner. Pavel Šmok s ostravskými tanečníky připravil choreografii pro televizní kameru i na ni, na jednom z pracovních snímků je zachycený i Karel Krautgartner:
- Ebony Concerto pro ČST Ostrava – Hana Šarounová, Albert Janíček (foto Přiba Mrázová, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Ebony Concerto pro ČST Ostrava – Rudolf Brom, Hana Šarounová, Albert Janíček (foto Přiba Mrázová, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Ebony Concerto pro ČST Ostrava – Karel Krautgartner (foto Přiba Mrázová, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
Zajímavé dokumenty a fotografie ze života a tvorby především Pavla Šmoka, než vznikl soubor Studio Balet Praha.
Picassiáda
S tanečníky Státního divadla v Ostravě natočil Pavel Šmok v roce 1962 (vysíláno v lednu 1963) první taneční film u nás – Picassiádu. Vznikl pro ostravskou televizi, hudba skladatele Karla Kupky i výprava Oty Schindlera jsou inspirovány kresbami Pabla Picassa, a to ilustracemi Ovidiovy sbírky Metamorfózy.

Taneční film Picassiáda (Rudolf Brom, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Taneční film Picassiáda (Albert Janíček, Elen Colombo a Rudolf Brom, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Taneční film Picassiáda (Elen Colombo, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

Taneční film Picassiáda (Pavel Šmok a Hana Šarounová, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
(pro procházení rozklikněte galerii)
- Taneční film Picassiáda (Hana Šarounová, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Taneční film Picassiáda (Rudolf Brom, Elen Colombo, Albert Janíček, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Taneční film Picassiáda (Hana Šarounová a Albert Janíček, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

- Taneční film Picassiáda (foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)
- Taneční film Picassiáda (Albert Janíček, Elen Colombo a Rudolf Brom, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)

- Taneční film Picassiáda (Rudolf Brom, foto Jaroslav Kokštain, archiv IPŠ, z pozůstalosti Pavla Šmoka)