Biografie
V roce 1964 absolvoval taneční oddělení Státní konzervatoře v Praze a obor choreografie na katedře tance Akademie múzických umění v Praze v roce 1984. Po vojenské prezenční službě, kterou vykonával v baletu Armádního uměleckého souboru Víta Nejedlého, zůstal v tomto angažmá do roku 1979 i v civilním angažmá a stal se hlavním protagonistou krátkých baletů šéfky souboru Jiřiny Mlíkovské (titulní role v Hypnotizérovi a Opičákovi, 1965; Jack ve Šťastné sedmě, 1968). V roce 1970 odešel s Pavlem Šmokem do švýcarské Basileje a po dvou letech se vrátil do ČSR a stal se členem baletu Národního divadla v Praze (1972–76).
V roce 1976 přijal nabídku Pavla Šmoka a stal se jedním ze sedmi tanečníků baletu Městských divadel pražských, který v roce 1980 přijal název Pražský komorní balet. Kloubek zde působil do roku 1990 a vytvořil osobité role, náročné na herecký prožitek jak dramatický, tak komický (Muž v Listech důvěrných, 1976; Posel smrti v Pia fraus, 1977; Sólista v Záskoku, 1977; Vězeň ve Zjasněné noci, 1986 a mnoho dalších).
Pět let byl s řadou dalších českých tanečníků a mimů v angažmá Choreographisches Theater Pavla Mikuláštíka ve Freiburg im Breisgau (1990–95), kde interpretoval mimo jiné Gilgameše ve stejnojmenné taneční hře (1991) a Krále Artaxerxes v Ester (1992). Po návratu ze zahraničí a ukončení interpretační dráhy se usadil v Brně a věnoval se pedagogické praxi a byl choreografem ve svobodném povolání (např. Bernsteinova Mše v katedrále sv. Víta na Hradčanech, 1997), aktivně se zařadil do brněnského divadelního dění.
Učil od 1995 na Janáčkově akademii múzických umění v Brně a stál při otevření jejího muzikálového oddělení. Jako choreograf spolupracoval zejména s režisérem Stanislavem Mošou na muzikálových produkcích Městského divadla Brno, posíleného v roce 2003 o operetní soubor Národního divadla v Brně (West Side Story, 1996; Radúz a Mahulena, 1997; Babylon, 1998; My Fair Lady ze Zelňáku, 1999; Svět plný andělů, 2000; Koločava, 2001).
Hostoval jako pohybový poradce i v dalších divadelních souborech, například v Pardubicích (Čert a Káča, 1997), v Národním divadle v Brně (Andrea Chénier), Moravském divadle v Olomouci (Hofmannovy povídky, Macbeth, 2000), Hudební divadlo Karlín (Zvonokosy, 2001) a jinde. Na celostátní baletní soutěži v Bratislavě 1988 získal třetí cenu za choreografii. Byl manželem tanečnice Kristiny Márové, je otcem tanečnice Kristiny Kloubkové, jeho druhou manželkou je kritička, pedagožka a choreografka Ivana Hegerová-Kloubková.
Zdroj: Český hudební slovník osob a institucí, dostupné z https://slovnik.ceskyhudebnislovnik.cz/index.php?option=com_mdictionary&task=record.record_detail&id=1001694
Díla
- Trojúhelník 1984
- Hirošima (1978, PKB) 1978
- Kreutzerova sonáta (Smyčcový kvartet č. 1) 1978
- Špásování 1978
- Faunovo odpoledne (1977 PKB) 1977
- Americký kvartet 1977
- Pia fraus 1977
- Záskok 1977
- Bubnová paměť 1976
- Nervy (1976 PKB) 1976
- Listy důvěrné (1976 PKB) 1976
- Jak se dělá balet 1975
- Scheherezade (Šeherezáda) 1972
- Brainticket 1972
- Les petits riens (Malá noční hudba) 1972
- Variations déconcertants 1972
- Sinfonietta 1971
- Tenebrae 1971
- Das trunkene Schiff (Opilý koráb) 1971
- Negligé (Nedbalky) 1971
- Der Diener zweier Herren (Sluha dvou pánů) 1970