Pražský rodák Miroslav Walter se již od svého dětství nejraději věnoval kreslení a malování, což jej v roce 1950 přivedlo ke studiu na škole dekorativních umění v Praze, kterou ukončil v roce 1954. Soukromě se ještě vzdělával u dalších výtvarníků J. Sládka a M. Pokorného. Po ukončení studií se stal animátorem Krátkého filmu Praha. V následujících letech spolupracoval především jako kostýmní výtvarník s hudebními divadly a také s těmi, které měly baletní soubory. Úzce spolupracoval zejména s divadlem v Ústí nad Labem v letech 1959 až 1982 např. navrhoval kostýmy pro: Sedm krasavic (1959); Sluhu dvou pánů (1959); Louskáčka (1960); Coppélii (1962 a 1982); Slovanské tance (1964); Špalíček (1972). Úspěšné kostýmní návrhy vytvořil pro další česká divadla – Ostrava, Plzeň aj.
Úzce spolupracoval v šedesátých letech s Pavlem Šmokem a Pražským baletem na inscenacích Rossiniana (1964); Nedbalky (1966) aj. Mimořádné úrovně dosáhly jeho realizované kostýmní návrhy k opeře Leoše Janáčka Listy důvěrné (1976) v provedení Městských divadel pražských se scénografií Adolfa Weniga. Jako animátor, scénárista i režisér spolupracoval s Československou televizí zejména na seriálech, některých dílech Večerníčka a jiných pořadech určených pro dětského diváka, např. Pásli ovce Valaši (1972); Říkání o víle Amálce (1975); Rákosníček a hvězdy (1976-1978); Rákosníček a jeho rybník (1983) ad.
Samostatně se také věnuje užité grafice. V minulých letech také vystavoval své výtvarné práce na kolektivních výstavách.
Zdroj: Filmová databáze FDb.cz
Díla
- Hiroshima (Hirošima) 1971
- Intime Briefe (Listy důvěrné) 1971
- Negligé (Nedbalky) 1971
- Ano, máme rádi Bacha 1969
- Listy důvěrné 1968
- Šťastná sedma 1968
- Largo a fuga a moll 1966
- Nedbalky 1966
- Sněť 1966
- Ze studentského života 1966
- Hirošima 1964
- Rossiniána 1964