Obrázek

Balet Praha

Reflexy

13.11.1964, Hudební divadlo v Nuslích

Více

Obsazení Ohlasy

Znázorňují vznik a vývoj různě odstíněných vztahů a nálad. Jsou to humorně vážné úvahy o životě – o tom, jak dětská hra přechází v život, a jak život je vlastně velká hra, krásná i smutná a fraškovitá. Někdy jsou příliš konkrétní, jindy i při vší konkrétnosti ne dost logické, ale mají fantazii a jsou zajímavé novým námětem i novým přístupem.

Paseková, D.: Střízlivý začátek, Kulturní tvorba, 19. 11. 1964, č. 47/1964, s. 12.

Chtějí vyjádřit velmi křehké téma jakéhosi prvního lyrického vzplanutí, citových kolizí a opětného sblížení. Choreograf se o to snaží velmi jednoduchými a úspornými výrazovými prostředky, které mají navodit až dětskou čistotu prvních lásek. Balet však působí doposud jako laboratorní skica, zdá se, že tato choreografie potřebuje nejvíce dozrát a dotvořit. Nejblíže k oné dětsky naivní poloze měla Jana Lipovská, na rozpětí svých výrazových možností upozornil Rudolf Brom.

Pokorný, F. (pný): Balet v pohybu, Mladá fronta, 18. 11. 1964.


Premiéra: 13.11.1964, Hudební divadlo v Nuslích