V letech 1960–63 Studoval volnou malbu na Akademii umění ve Stuttgartu. V letech 1963–64 se účastnil výzkumné expedice na Sahaře (Libye, východní Fezzán), poté do roku 1965 pracoval v Institutu Leo Frobenia na univerzitě ve Frankfurtu nad Mohanem (vyhodnocení expedice). V letech 1965–68 byl malířem v malírně Schauspielhaus v Curychu, poté asistent Teo Otta a Rudolfa Heinricha (při světové premiéře hry Friedricha Dürrenmatta Die Wiedertäufer, 1967, režie Werner Düggelin). V letech 1968–76 byl scénografem basilejských divadlech pod Düggelinovým vedením. Vytvořil kolem padesáti dekorací pro tamní činohru, operu, operetu a balet: 1969 Bondův Gerettet (režie: Reto Babst) a Richarda Wagnera Lohengrin (režie: Martin Markun), 1976 světová premiéra Franka Geerka Schwärmer (režie: René Scheibli) a spolupráce s Kostou Spaicem (Molièrův George Dandin, Bondova Schmaler Weg in den tiefen Norden, Dietera Forta Martin Luther und Thomas Münzer, německá premiéra Der Kerzenmacher Giordana Bruna) a Horstem Siede (premiéra Heinricha Henkela Eisenwichser a Die Betriebsschliessung), se S. Spaicem navrhl v letech 1973–85 mimo jiné některé jeho inscenace v Záhřebu a Siedeho režie ve Wiesbadenu a Wuppertalu.
V letech 1976–79 působil jako scénograf na volné noze mj. v Basileji, Freiburgu, Wiesbadenu, Vídni a Curychu. Pak byl 1979–83 vedoucím scénografie v divadle Städtische Bühnen Wuppertal (umělecký ředitel Hellmuth Matiasek), v letech 1983–89 opět na volné noze, spolupracoval s režiséry jako Markun, Heinz Engels, Pierre-Jean Valentin, Hans J. Ammann, Mani Wintsch a Ulrich Khuon v Basileji, Göttingenu a Kostnici. Mezi lety 1989–91 vedoucím scénografie ve Staatstheater Kassel (umělecký ředitel Manfred Beilharz), posléze 1991–98 vedoucí scénografie v Schauspiel Bonn (umělecký ředitel: M. Beilharz). Opakovaně hostoval jako scénograf ve Švýcarsku, mj. v Schauspielhaus Zurich (1974 premiéra Herberta Meiera Stauffer-Bern, režie: Max Peter Ammann), ve Stadttheater Luzern (1981 Schillerova Kabale und Liebe, 1982 Goethův Faust I a 1983 Ibsenův Peer Gynt, režie: Mgr: Jean-Paul Anderhub; 1996 Goldoniho Der Diener zweier Herren a 1998 švýcarská premiéra Handkeho Die Stunde, da wir nichts voneinander wussten, obě v režii Petera Sieferta; 1996 Horváthova Zur schönen Aussicht, režie Siede). Od roku 1998 pak působil jako scénograf a malíř na volné noze. Do roku 2002 vytvořil ještě více než 200 scénických a kostýmních návrhů pro operu, divadlo, balet, film a televizi v Berlíně, Bogotě, Düsseldorfu, Frankfurtu nad Mohanem, Mnichově, Splitu a Vídni.
Podle: https://tls.theaterwissenschaft.ch/wiki/Hans_Georg_Sch%C3%A4fer
Díla
- Sinfonietta 1971
- Tenebrae 1971
- Don Juan 1971