nar. 01.12.1928 zem. 22.11.1991
Anuschka Meyer-Riehl
Švýcarská kostýmní výtvarnice narozená v Německu
VíceSpolu se svým manželem Hannesem Meyerem byla v roce 1968 přijata Wernerem Düggelinem do Theater Basel, kde v průběhu desetiletí vytvořila kostýmy pro více než 120 inscenací všech žánrů, mj. pro Offenbachův Pariser Leben (1969), Mozartova Dona Giovanniho (1971), Macbetha Heinera Müllera (1972), Horváthovy Geschichten aus dem Wienerwald (1974), Die letzten Tage der Menschheit Karla Krause (1974) García Lorca Doña Rosita bleibt ledig (1975, rež: Gustav Rudolf Sellner), balety Heinze Spoerliho, Riccarda Duseho, Williama Forsytha a Jeana Deroca, Tadeuse Pfeifera Buddenbrookovy podle Thomase Manna (1976), Richarda Wagnera Zlato Rýna a Valkýru (1977/78), Komödie der Eitelkeit Eliase Canettiho (1978), světové premiéry Heinricha Henkela Altrosa (1983, rež: Joachima Preena) a Pavla Kohouta Das grosse Ahornbaumspiel (1984, režie Wolfgang Quetes), Wagnerova Tristana a Isoldu (1990) a naposledy v roce 1991 švýcarskou premiéru Botho Strausse Die Zeit und das Zimmer (režie: Hollmann). Pracovala také pro různá německá divadla (mj. pro Thalia-Theater Hamburg a Staatliche Schauspielbühnen Berlin) a naposledy pro Helmut Förnbacher Theater Company Basel (1991 Anouilhův Das Orchester) a Stadttheater Luzern (mj. 1990 premiéra König für einen Tag Ingomara Grünauera, 1991 Ibsenův Gespenster, Molièrův Tartuffe, poslední dílo: (kostýmy pro Bizetovu Carmen, režie Jean-Claude Auvray, premiéra v lednu 1992).
Zdroj: Thomas Blubacher: Anuschka Meyer-Riehl, in: https://tls.theaterwissenschaft.ch/wiki/Anuschka_Meyer-Riehl