Biografie
Milan Ječmínek patřil ke generaci tanečníků, kteří si našli cestu k tanci a baletu vlastní pílí a talentem. V civilním povolání byl vyučeným automechanikem. Pocházel z Luže (okr. Vysoké Mýto). Nejprve byl členem Československého státního souboru písní a tanců (1948–53), posléze Armádního uměleckého souboru Víta Nejedlého. Postupně se vypracoval v sólového tanečníka, byl členem plzeňského baletu, kde byl i zástupcem uměleckého šéfa (1958–66). Bylo to za doby vedení Luboše Ogouna a Věry Untermüllerové. V letech 1966–67 působil v Baletu Praha.
Byl to talentovaný, muzikální tanečník, osobitý jevištní typ, ojedinělý zejména v rotacích a akrobatických prvcích. Z rolí v jeho tanečním repertoáru je to např. Princ v Labutím jezeře (1958), Trník v Komediantské pohádce (1958), Šašek a Učitel tance v Popelce (1958), Jago v Othellovi (1960), což byla nastudování choreografa Luboše Ogouna, Cizí princ a Démon zla ve Spící krasavici (1963), tit. postava v Čarodějově učni (1963), Generál v Rozkaze/Hirošimě (1963), Tybalt v Romeovi a Julii (1964), Nurali v Bachčisarajské fontáně (1965) nebo Zahradník v Maličkostech (1966) v choreografiích V. Untermüllerové. Pedagogicky působil v AUS VN, plzeňském divadle i Baletu Praha.
Zdroj: Český taneční slovník. Tanec, balet, pantomima, ed. J. Holeňová, Praha: Divadelní ústav 2001, s. 120
Díla
- Pražská symfonie 1967
- Ze studentského života 1966
- Podivuhodný mandarín 1964