Studoval skladbu na pražské konzervatoři, pokračoval na AMU, absolvoval u profesora E. Hlobila II. symfonií a operou Lancelot. Pro invenční a technickou vyspělost získával mladý skladatel průběžně ceny za klavírní skladby. Navazoval na odkaz klasiků XX. století (Stravinskij, Prokofjev, Martinů), později zkoumal možnosti v oblasti nového hudebního vyjadřování. Významným tvůrčím činem je Patnáct listů podle Dürerovy Apokalypsy pro orchestr, za které získal 1. cenu UNESCA v Paříži r. 1966. Od této skladby nabývala hudba L. Fišera mezinárodního ohlasu.
Fišerovo dílo tvoří opusy komorní, vokální, orchestrální i varhanní, hudba scénická a filmová. Vynikající je v tomto směru například hudba k filmu Bludiště noci, která zůstává v ideálním souladu se záměry režiséra Petra Weigla.
Důležitým mezníkem v uměleckém růstu skladatelově je lyrická opery o jednom dějství Lancelot z r. 1960. Libreto Evy Bezděkové se opírá o motivy starofrancouzských bájí o reku Lancelotovi du Lac, jednom z rytířů Kulatého stolu. Dobrodružné příběhy o Lancelotovi a jeho lásce ke královně Guenievře zpracoval středověky básník Chrétien de Troyes, zakladatel galantních eposů. Pro velký úspěch byly příběhy překládány do mnoha evropských jazyků a podle místních tradic vznikaly jejich další verze.
Zdroj: Národní divadlo moravskoslezské, dostupné z https://www.ndm.cz/cz/osoba/3506-fiser-lubos.html
Díla
- Caprichos 1984